Buletin informativ al informatiilor de interes public

Buletin oficial legea 544


Legislația privind organizarea și funcționarea DGASPC Argeș

 

  1. CU CARACTER GENERAL

 

 

  1. ÎN DOMENIUL PROTECȚIEI COPILULUI ȘI FAMILIEI
  • Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale
  • Ordinul MMJS nr. 81/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale organizate ca centre maternale
  • Ordinul nr. 6.235/2023 pentru aprobarea Procedurii privind managementul cazurilor de violenţă asupra antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor şi personalului unităţii de învăţământ, precum şi al altor situaţii corelate în mediul şcolar şi al suspiciunii de violenţă asupra copiilor în afara mediului şcolar
  • Ordinul ANPDC nr. 286/ 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea Planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie
  • Ordinul ANPDC nr. 288/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului
  • Ordinul nr. 1.491/2.534 din 27 noiembrie 2018 privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 1.306/1.883/2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi a modalităţilor de aplicare a acestora
  • Ordinul nr. 1.985/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale
  • Ordinul nr. 20.840/2022 standard minim obligatoriu privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale destinate victimelor violenţei domestice
  • Ordinul nr. 20.266/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind măsurile de  prevenire a violenţei domestice
  • Ordinul nr. 2525/2018 privind aprobarea Procedurii pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică
  • Ordinul nr. 20.841/2022 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind aplicarea managementului de caz în cadrul serviciilor sociale de asistenţă destinate agresorilor
  • METODOLOGIE din 12 februarie 2021 de evaluare şi intervenţie multidisciplinară şi interinstituţională în acordarea serviciilor de sprijin şi protecţie pentru victimele infracţiunilor

 

  1. ÎN DOMENIUL ASISTENȚEI SOCIALE A PERSOANELOR ADULTE

 

  • Legea nr. 221/2010 pentru ratificarea Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi
  • Legea nr.7/2023 privind susţinerea procesului de dezinstituţionalizare a persoanelor adulte cu dizabilităţi şi aplicarea unor măsuri de accelerare a acestuia şi de prevenire a instituţionalizării, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
  • Legea nr.8/2016  privind înfiinţarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi
  • OUG  nr. 114/2021 pentru modificarea unor acte normative, precum şi reglementarea unor măsuri în domeniul protecţiei drepturilor persoanei cu dizabilităţi
  •  Ordinul nr. 1.218/2019 pentru aprobarea Standardelor specifice minime obligatorii de calitate privind aplicarea metodei managementului de caz în protecţia persoanelor adulte cu dizabilităţi
  •  Ordinul nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi
  • Ordinul nr. 235/2023 privind aprobarea Metodologiei de admitere a persoanelor adulte cu dizabilități în mediul rezidențial prevăzută la art.13 din Legea nr.7/2023 privind susţinerea procesului de dezinstituţionalizare a persoanelor adulte cu dizabilităţi şi aplicarea unor măsuri de accelerare a acestuia şi de prevenire a instituţionalizării, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
  • Ordinul nr. 358/10.04.2023 pentru aprobarea Metodologiei de finanțare a serviciilor sociale de tip rezidențial prevăzute la art.51, alin.3 din Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
  • Ordinul nr. 359/2023 pentru aprobarea obiectivelor și indicatorilor - cheie de performanță corespunzători acestora privind procesul de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități, planificați la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București
  • Ordinul nr. 334/ 2024 pentru aprobarea versiunii extinse a Ghidului care conţine instrumentele de lucru privind accelerarea procesului de dezinstituţionalizare
  • Ordinul nr.1.069/2018 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii  pentru asigurarea îngrijirii şi protecţiei adulţilor cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist
  • Ordinul nr. 1.690/2018 pentru aprobarea Procedurii  de monitorizare şi control al activităţii asistentului personal profesionist
  • HG nr. 1543/19.12.2022 pentru aprobarea Strategiei naționale privind prevenirea instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități și accelerarea procesului de dezinstituționalizare, 2022-2030 și a Ghidului privind accelerarea procesului de dezinstituționalizare
  • ÎN DOMENIUL ASISTENȚEI PERSOANELOR VÂRSTNICE
  • Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice
  • Ordinul nr. 2489/2023 privind aprobarea standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice
  • Ordinul nr. 29/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecția a copilului și alte categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor adoptate în sistem integrat și cantinele sociale
  • HG nr. 886/2000 privind aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare
  • OUG nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr.196/2009, cu modificările și completările ulterioare

 

Ghid legislativ (link portal legislativ) - http://legislatie.just.ro

b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor autorităţii sau instituţiei publice

Regulament de Organizare și Funcționare D.G.A.S.P.C Argeş

Organigrama

c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice

https://www.cjarges.ro/en/web/dgaspc-arges/conducere

Lista persoane conducere

Responsabili cu implementarea prevederilor Legii nr.544/2001:

Ilinca Marian  

Funcție – Șef Serviciul Monitorizare și Management de Caz pentru Adulți 

Adresa e-mail: dgpdcarges@yahoo.com

Nr. tel: 0248.271.131, interior 22,23; tel.mobil: 0731221310

DGASPC Argeș, Calea Drăgășani nr.8  

Etaj I; Camera 27

Cankaya Simona  

Funcție – inspector superior – Compartimentul prevenire marginalizare socială și locuire incluzivă

Adresa e-mail: dgpdcarges@yahoo.com

Nr tel: - 0248.271.131, interior 47

DGASPC Argeș, Calea Drăgășani nr.8  

Parter; Camera 3

d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice

 

Adresa: Calea Drăgășani nr.8, Pitești, Argeș, Cod poștal 110347 

Tel. centrală: - 0248.271131

Fax: - 0248.271220

Program de functionare

Luni - Joi – 08.00 – 16.30

Vineri – 08.00 – 14.00

e) audienţe

Program de audiențe

  • Director general Eftime Tatiana  - Miercuri: 10.00 - 12.00
  • Director general adjunct Matei Iuliana – Protecția Copiului - Joi: 10.00 - 12.00
  • Director general adjunct Stroe Nina -  Asistența socială a persoanelor adulte - Marti: 10.00 - 12.00
  • Director general adjunct Badea Adriana - Economic și Administrativ - Luni: 10.00 - 12.00
  • Director general adjunct Gogoașe Adela - Proiecte, Adopții și Secretariat Comisii - Vineri: 10.00 - 12.00

 

f) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil

g) programele şi strategiile proprii

 

h) lista cuprinzând documentele de interes public

https://www.cjarges.ro/en/web/dgaspc-arges/lista-cu-documentele-produse-si-gestionate-de-dgaspc-arges

 

LISTA CU DOCUMENTELE DE INTERES PUBLIC LA NIVELUL DGASPC ARGEŞ


1. Coordonatele de contact ale DGASPC Argeș: denumirea, sediu, numere de telefon, fax, adresa e-mail şi adresa paginii de internet;

2. Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea DGASPC Argeș;

3. Structura organizatorică a DGASPC Argeș, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a instituției (organigrama, ștatul de funcții);

4. Regulamentul de Ordine Internă;

5. Programul de audiențe al persoanelor din conducerea DGASPC Argeș;

6. Programul de funcționare a DGASPC Argeș;

7. Lista cuprinzând numele şi prenumele persoanelor din conducerea DGASPC Argeș, lista serviciilor sociale din subordinea DGASPC Argeș şi coordonatele de contact ale şefilor de servicii/complexe/centre, numele şi prenumele funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;

8. Declaraţiile de avere și declarațiile de interese pentru funcţionarii publici și personalul contractual cu funcții de conducere din cadrul DGASPC Argeș;

9. Regulamentul de organizare și funcționare  a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș;

10. Regulamentul de Ordine Internă;

11. Anunțuri publice privind organizarea, potrivit legii, a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul DGASPC Argeș, condițiile de participare și cerințele specifice;

12. Rezultate concursuri de recrutare și promovare;

13. Planul de ocupare a funcțiilor publice;

14. Situația drepturilor salariale brute ale personalului din cadrul DGASPC Argeș;

15. Date statistice privind protecția și promovarea drepturilor copilului și a persoanelor adulte cu dizabilități;

16. Informații publicate pe site-ul DGASPC Argeș;

17. Rapoarte anuale de activitate;

18. Raport de evaluare a implementării Legii nr.544/2001;

19. Buletin informativ Legea nr.544/2001;

20. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli (structura bugetului);

21. Bilanțul contabil;

22. Execuție bugetară;

23. Programul  anual al achizițiilor publice;

24. Contracte achiziții publice;

25. Strategii, programe, prognoze privind dezvoltarea în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei drepturilor copilului în judeţul Argeș;

26. Planul de acțiune privind implementarea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale la nivelul județului Argeș;

27. Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Judeșean Argeș;

28. Harta serviciilor sociale din subordinea/coordonarea DGASPC Argeș;

29. Convenţii de colaborare cu organizaţiile nonguvernamentale cu activitate în domeniul social, protocoalele de colaborare cu asociaţii, autorităţi publice, instituţii private, din ţară sau străinătate;

30. Lista cu serviciile sociale licențiate aflate în subordinea DGASPC Argeș și infomații despre acestea;

31. Situații costuri/beneficiari

32. Note de fundamentare

33. Materiale informative editate de către DGASPC Argeș;

34. Acte normative în domeniile de activitate ale DGASPC Argeș;

35. Rapoarte de control ale instituțiilor/organelor statului cu atribuții în acest sens;

36. Strategia Națională Anticorupție 2021-2025;

37. Protecția datelor cu caracter personal;

38.Comunicate de presă.

 

i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii

 

1. Organigrama, Ștatul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare a DGASPC Argeș;

2. Codul etic și regulile de conduită a funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul DGASPC Argeș;

3. Declaraţiile de avere și declarațiile de interese pentru funcţionarii publici și personalul contractual cu funcții de conducere din cadrul DGASPC Argeș;

4. Anunțuri publice privind organizarea, potrivit legii, a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul D.G.A.S.P.C. Argeș, condițiile de participare și cerințele specifice;

5. Rezultate concursuri de recrutare și promovare;

6. Planul de ocupare a funcțiilor publice;

7. Planul anual de perfecționare profesională;

8. Fișele de post și  rapoartele de evaluare  a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici/personalului contractual;

9. Adeverințe acordate salariaților, la cererea acestora, necesare pentru unități bancare, unități sanitare, medic de familie etc;

10. Graficul anual al programării concediilor de odihnă pentru anul următor și evidența anuală a concediilor de odihnă pentru personalul din cadrul DGASPC Argeș;

11. Evidența funcțiilor publice și a funcționarilor publici prin gestionarea Portalului de management al funcțiilor publice și al funcționarilor publici;

12. Evidența concediilor de odihnă, medicale și fără plată pentru personalul din cadrul DGASPC Argeș;

13. Registrul Public de Evidență a Salariaților și registrul REVISAL;

14. Documente solicitate de către salariați în vederea întocmirii dosarelor de pensionare;

15. Registrul declarațiilor de avere;

16. Registrul declarațiilor de interese;

17. Situația drepturilor salariale brute ale personalului din cadrul D.G.A.S.P.C. Argeș;

18. Documentații privind organizarea concursurilor de ocupare a funcțiilor publice și contractuale vacante din cadrul D.G.A.S.P.C. Argeș și unităților subordonate;

19. Documentații privind acordarea drepturilor salariale și a altor drepturi funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul D.G.A.S.P.C. Argeș;

20. Dosare profesionale pentru funcționarii publici și dosare personale pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul D.G.A.S.P.C. Argeș;

21. Evidența dosarelor profesionale în format electronic;

22. Adrese către Agenția Națională de Integritate privind transmiterea copiilor certificate ale declarațiilor de avere și de interese, conform prevederilor legale;

23. Contracte individuale de muncă, acte adiționale, dispoziții;

24. Documente privind completarea registrului REVISAL;

25. Rapoarte, dispoziții, note interne, referate, informări cu privire la activitatea DGASPC Argeș;

26. Rapoarte anuale de activitate a DGASPC Argeș;

27. Planuri multianuale și anuale privind activitatea de audit public intern;

28. Rapoarte și sinteze ale misiunilor de audit public intern desfășurate, precum și documentația specifică metodologiei de desfășurare a misiunilor de audit public intern;

29. Registrul de riscuri specific activității de audit public intern;

30. Note de fundamentare;

31. Materiale de specialitate;

32. Registrul electronic privind evidența solicitărilor de informații de interes public;

33. Registre privind înregistrarea corespondenței/documente;

34. Borderouri poșta militară, poșta română;

35. Caiete de sarcini;

36. Documente/Formulare privind acreditarea DGASPC Argeș ca furnizor de servicii sociale, precum și cele pentru licențierea serviciilor sociale din subordine;

37. Formulare de solicitare informații în baza Legii nr. 544/2001;

38. Date statistice privind protecția și promovarea drepturilor copilului și a persoanelor adulte cu dizabilități;

39. Informații publicate pe site-ul DGASPC Argeș Argeș;

40. Raport de evaluare a implementării Legii nr.544/2001;

41. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli (structura bugetului);

42. Bilanțul contabil;

43. Execuție bugetară;

44. Documentații de plată și întocmirea referatelor de aprobare a plăților;

45. Situații privind activitatea de analiză, fundamentare, elaborare a bugetului de venituri și cheltuieli:  adrese solicitări/comunicare sume; centralizatoare solicitări rectificare sau de virări de credite, propuneri repartizare sume pentru activitatea proprie și a unităților din subordine;

46. Dare de seamă contabilă anuală/ trimestrială și raport explicativ;

47. Monitorizarea cheltuielilor de personal;

48. Programul  anual al achizițiilor publice;

49. Documente privind achizițiile publice;

50. Centralizator contracte atribuite în urma procedurii;

51. Proceduri de sistem sau operaționale;

52. Referate privind intrările/ieșirile în evidențele contabile ale patrimoniului;

53. Inventarele anuale, propunerile de casări, declasări și disponibilizări pentru mijloace fixe, obiecte de inventar și materiale pentru DGASPC Argeș și unitățile aflate în subordinea sa;

54. Memoriul justificativ de aprobare a casărilor, declasărilor și disponibilizărilor de către conducătorul unității și valorificarea acestora;

55. Procese verbale pentru casări;

56. Strategii, programe, prognoze privind dezvoltarea în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei drepturilor copilului în judeţul Argeș;

57. Planul de acțiune privind implementarea Strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale la nivelul județului Argeș;

58. Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Judeșean Argeș;

59. Harta serviciilor sociale din subordinea/coordonarea DGASPC Argeș;

60. Convenţii de colaborare cu organizaţiile nonguvernamentale cu activitate în domeniul social, protocoalele de colaborare cu asociaţii, autorităţi publice, instituţii private, din ţară sau străinătate;

61. Lista cu serviciile sociale licențiate aflate în subordinea DGASPC Argeș și infomații despre acestea;

62. Materiale informative editate de către DGASPC Argeș;

63. Acte normative în domeniile de activitate ale DGASPC Argeș;

64. Informări, corespondență și note interne;

65. Rapoarte și referate interne;

66. Corespondență cu alte autorități publice;

67. Procese verbale de control, rapoarte de control întocmite de către instituții publice cu rol în acest sens;

68. Cereri de chemare în judecată, întâmpinări, cereri de intervenție, contestații, plângeri etc.;

69. Registrul de evidență a cauzelor aflate pe rol la instanțele judecătorești;

70. Lista de evidență a termenelor de judecată;

71. Documente privind solicitări adresate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public și răspunsurile la acestea;

72. Petiții/sesizări și răspunsuri formulate petiționarilor;

73. Anunțuri, comunicate, informări de presă.

 

j) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana seconsideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autorității sau instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.

Persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamația administrativă prevăzută în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților din cadrul autorității sau instituției publice.

Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamația administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale prevăzute de lege, poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului, în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevăzute în Legea nr.544/2001.