Compartimentul Coordonare Plasament la Persoane/Familii și Asistent Maternal Profesionist funcționează în cadrul Serviciului Management de Caz pentru Copil

 

Date de contact:

Adresa: mun. Piteşti,  Calea Drăgăşani nr. 8, jud Argeş (etaj I, camera 29 bis)

Telefon fix: 0248 – 271131, int. 21;  Fax. 0248 – 271220

Mobil: 0785126526

E-mail: dgpdcarges@yahoo.com

 

Persoană de contact:

Gujmete Georgeta Monica – Coordonator Compartiment Coordonare Plasament la Persoane/Familii și Asistent Maternal Profesionist

 

Program de lucru cu publicul:

La sediul instituţiei:   -  Luni – Joi: 8:00 – 16:30;

                                      - Vineri: 8:00 – 14:00.

 

Misiunea compartimentului

Compartimentul Coordonare Persoane/Familii si Asistenti Maternali Profesionisti (CCPFAMP) reprezintă structura care răspunde de identificarea, recrutarea, evaluarea, instruirea persoanelor, familiilor și asistenților maternali profesioniști (PFAMP), eliberarea atestatului de asistent maternal profesionist (AMP), angajarea AMP și monitorizarea PFAMP, precum și modul de suspendare sau retragere a atestatului de asistent maternal profesionist, ținând cont de nevoilor fiecărui copil plasat la PFAMP prin asigurarea posibilităţilor de plasare a copilului, inclusiv în regim de urgenţă,

Asistentul maternal profesionist este persoana fizica, atestata in conditiile prevazute de H.G. nr. 679/2003 care asigura prin activitatea pe care o desfasoara la domiciliul sau cresterea, ingrijirea si educarea, necesare dezvoltarii armonioase a copiilor pe care ii primeste in plasament/plasament în regim de urgență.

 

Poate fi atestată ca asistent maternal, persoana care îndeplinește următoarele condiţii:

  • are capacitate deplină de exerciţiu;

  • este  absolventă a minim 10 clase;

  • are drept de folosinţă asupra locuinţei (demonstrat cu acte) şi dispune de o cameră separată, amenajată special pentru copiii pe care îi va primi în plasament ;

  • are disponibilitate pentru a primi în plasament cel puţin doi copii, inclusiv cu probleme de sănătate sau cu tulburări de comportament;

  • are o stare de sănătate bună, atestată prin certificat medical;

  • nu a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;

  • nu a fost decăzută din drepturile părinteşti sau al cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;

  • prin comportamentul său în societate, starea sănătăţii şi profilul său psihologic, prezintă garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor ce revin unui părinte, referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi;

 

Dosarul solicitantului cuprinde următoarele acte:

  • cerere de evaluare în vederea obținerii atestatului de asistent maternal profesionist.

  • curriculum vitae al solicitantului, precum și scurta prezentare a persoanelor care locuiesc cu solicitantul;

  • acord privind utilizarea datelor personale;

  • buletinul /cartea de identitate - pentru toţi  membrii familiei (copie xerox);

  • certificatul de naştere, căsătorie, hotărâre de divorţ, certificate de deces – după caz, pentru toţi membrii familiei (copie xerox legalizată);

  • titlul de proprietate sau adeverinţă de rol agricol – primăria de domiciliu (copie xerox legalizată) sau declaraţie notarială din partea proprietarilor că sunt de acord cu desfăşurarea activităţii de asistent maternal profesionist la domiciliul lor sau de pe contractul de închiriere prin care acesta recunoaște solocitantului dreptul de folosința asupra locuinței, cunoscând specificul activității pe care solicitantul urmează să o desfăsoare ca asistent maternal profesionist;

  • certificat de cazier judiciar+ certificat de integritate comportamentală, conform Legiinr.118/2019, eliberat IPJ Argeş (pentru membrii familiei majori);

  • certificate medicale – ştampilă, număr şi data, eliberate de  Policlinica Spitalului Judeţean Argeş/Câmpulung/Curtea de Argeș – ( pentru membrii familiei majori);

  • diplomă de studii a solicitantului (minimum 10 clase absolvite-copie legalizată);

  • copie xerox  de pe cartea de muncă;

  • adeverinţe medicale de la dr. de familie pentru proprii copii, minori;

  • adeverinţe de venit, cu salariu şi funcţia, cupoanele de pensie sau cupoane de şomaj (pentru membrii familiei care realizează un venit) - original;

  • declaraţie autentificată pe propria răspundere, cu privire la faptul că nu sunt decăzuţi din drepturile părinteşti şi că nu au copii care au fost declaraţi abandonaţi prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă (dată în faţa notarului public) – AMP+SOŢ;       

  • evaluare psihiatrică - adeverinţă medicală eliberată de Laboratorul de Sănătate Mintală/Spitalul Judeţean Argeş/ Câmpulung/Curtea de Argeș (pentru membrii familiei majori);

  • evaluare psihologică – SOLICITANT dacă este APT pentru creşterea unui copil;

  • caracterizare de la preot – CU ŞTAMPILĂ ȘI DATĂ;

  • recomandări de la vecini (minimum 3).