STROE NINA ,  DIRECTOR GENERAL ADJUNCT – DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A PERSOANELOR ADULTE

 

Directorul General Adjunct care coordonează activitatea în domeniul Asistenței Sociale a Persoanelor Adulte, îndeplineşte următoarele atribuţii :

  1. organizează, coordonează, controlează și răspunde de activitatea compartimentelor de specialitate din aparatul de specialitate al Direcției generale, aflate în subordinea sa directă:
  1. Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap;
  2. Serviciul monitorizare și management de caz pentru adulţi, care are în structura sa:  Compartimentul Monitorizare, Analiză Statistică, Indicatori Asistență Socială și Incluziune Socială și Compartimentul Management de Caz pentru Adulți și Monitorizare Servicii Sociale ;
  3. Compartimentul planning familial;
  4. Compartimentul prevenire marginalizare socială și locuire incluzivă;
  5. Asistenți personali profesioniști.

 

  1. organizează, coordonează, controlează și răspunde de activitatea următoarelor unități de asistență socială pentru protecția persoanelor adulte aflate în subordinea sa directă:

2.1 Unități de asistență socială pentru protecția persoanelor adulte cu dizabilități – fără personalitate juridică:

  1. Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilităţi Vultureşti;
  2. Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilități Pitești;
  3. Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilități Băbana;
  4. Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilități Bascovele;
  5. Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilități Bălilești;
  6. Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilități Bârseștii de Jos;
  7. Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Călineşti;
  8. Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Tigveni;
  9. Centrul de Îngrijire şi Asistenţă Piteşti;
  10. Centrul de Îngrijire și Asistență Costești
  11. Centrul de Integrare prin Terapie Ocupaţională Tigveni;
  12. Complexul de Locuinţe Protejate Buzoeşti;
  13. Complexul de Locuinţe Protejate Tigveni;
  14. Complexul de Locuințe Protejate Ștefănești ;
  15. Centrul Respiro pentru Persoane Adulte cu Dizabilități (CRes) Ștefănești

 

2.2 Unităţi de asistență socială pentru persoanele  vârstnice - fără personalitate juridică:

  • Unitatea de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice „Alături de tine" Piteşti.

 

  1. organizează, coordonează și controlează activitatea de coordonare și îndrumare metodologică, conform Hotărârii CJ Argeș nr. 87/28.04.2016,  a Căminului pentru Persoane Vârstnice Mozăceni, unitate de asistență socială, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Consiliului Județean Argeș;
  2. organizează, coordonează, îndrumă și controlează realizarea activităților privind asistenţa socială şi protecţia persoanelor cu dizabilităţi, persoanelor vârstnice etc., precum şi măsurile de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite grupuri sau comunităţi la nivelul judeţului;
  3. coordonează și controlează aplicarea managementului de caz în protecția persoanelor adulte cu dizabilități;
  4. numește, prin dispoziție, managerii de caz pentru persoanele adulte cu dizabilități, pentru care s-a stabilit o măsură de protecție, în conformitate cu prevederile legale;
  5. coordonează și controlează activitățile de evaluare complexă a persoanei adulte în vederea încadrării în grad de handicap/propunerii măsurilor de protecție pentru persoana adultă cu dizabilități;
  6. asigură, prin serviciile de specialitate, pregătirea tânărului pentru viața independentă și integrarea lui socio-profesională, respectiv planificarea şi asigurarea continuităţii serviciilor acordate tânărului cu dizabilităţi la trecere din sistemul de protecţie a copilului în sistemul de protecţie a adultului cu dizabilităţi, în baza nevoilor individuale identificate ale acestuia;
  7. asigură, prin compartimentele de specialitate, executarea hotărârilor Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap privind stabilirea/încetarea măsurilor de protecție a persoanei adulte cu dizabilități;
  8. organizează, coordonează și controlează activitatea de identificare, recrutare, evaluare, atestare, angajare și monitorizare a activității Asistenților Personali Profesioniști;
  9. asigură, prin compartimentele de specialitate, îndrumarea și sprijinirea activității autorităţilor administraţiei publice locale din judeţ în domeniul protecției și promovării drepturilor persoanelor adulte cu dizabilități, a persoanelor vârstnice și a altor persoane adulte aflate în situaţii de dificultate,  în domeniul prevenirii instituționalizării și sprijinirii dezinstituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități, respectiv a prevenirii marginalizării și excluderii sociale a persoanelor/ grupurilor/comunităților aflate în situații de dificultate;
  10. acţionează pentru promovarea alternativelor la protecţia instituţionalizată a persoanelor cu dizabilităţi și a persoanelor aflate în dificultate;
  11. organizează, coordonează și controlează activitățile de colectare, prelucrare şi administrare a datelor şi informaţiilor privind beneficiarii de servicii sociale, furnizorii publici şi privaţi şi serviciile administrate de aceştia, la nivel judeţean, şi, respectiv, de raportare trimestrială a datelor centralizate către autorităţile administraţiei publice, centrale și locale, cu atribuţii în domeniul serviciilor sociale;
  12. coordonează și controlează activitățile privind acordarea de asistenţă şi sprijin persoanei adulte, pentru exercitarea dreptului său la exprimarea liberă a opiniei, respectiv de clarificare a situaţiei juridice a persoanei adulte aflate în nevoie, inclusiv pentru înregistrarea tardivă a naşterii acesteia;
  13. organizeză, coordonează și controlează realizarea activității de admitere a adultului cu dizabiltăți și a vârstnicului, în cadrul serviciilor sociale licențiate;
  14. colaborează permanent cu directorul general adjunct care coordonează activitatea în domeniul economic şi administrativ, pentru coroborarea resurselor materiale, financiare și umane, necesare implementării măsurilor de asistență socială și protecție a persoanelor adulte cu dizabilități și a asigurării respectării standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale subordonate;
  15. dezvoltă parteneriate şi colaborează cu organizaţii neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile în vederea acordării şi diversificării serviciilor sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități, a persoanelor vârstnice și a altor persoane adulte aflate în situaţii de dificultate, în funcţie de nevoile comunităţii locale;
  16. colaborează cu celelalte direcţii generale, precum şi cu alte instituţii publice din unitatea administrativ-teritorială, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, conform legii;
  17. contribuie la elaborarea strategiei judeţene de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu şi lung, precum şi a planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul judeţean;
  18. contribuie la elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială, stadiul implementării strategiilor şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi;
  19. propune conducerii instituţiei înfiinţarea şi/sau dezvoltarea de servicii sociale de interes judeţean, în domeniile: protecției și promovării drepturilor persoanelor adulte cu dizabilităţi, persoanelor vârstnice şi a altor persoane adulte aflate în situaţii de dificultate, în conformitate cu strategiile judeţene şi planurile de acţiune ale instituţiei;
  20. contribuie la fundamentarea şi propunerea înfiinţării/dezvoltării, finanţării, respectiv cofinanţării  serviciilor sociale de interes judeţean sau local, în vederea asigurării aplicării politicilor şi strategiilor de asistenţă socială în domeniul protecției și promovării drepturilor persoanelor adulte cu dizabilităţi, protecţiei persoanelor vârstnice, precum şi a altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială, în raport de nevoile identificate;
  21. propune măsuri de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite persoane, grupuri sau comunităţi, precum și de  îmbunătățire a activității D.G.A.S.P.C. Argeș;
  22. coordonează și controlează activitățile privind realizarea și transmiterea datelor, informațiilor și documentelor referitoare la beneficiarii serviciilor sociale și activitățile derulate de către compartimentele aflate în subordine, către compartimentele de specialitate cu competențe în centralizarea datelor din cadrul Direcției generale și, după caz, către alte insituții publice competente;
  23. coordonează și controlează modul de gestionare și utilizare a aplicațiilor electronice (ex. SNMD, HUB) implementate la nivelul Direcției generale, de către specialiștii din cadrul compartimentelor de specialitate competente, aflate în subordine;
  24. sprijină dezvoltarea unui sistem de informare şi de consultanţă accesibil persoanelor adulte cu dizabilităţi, persoanelor vârstnice şi a altor persoane adulte aflate în situaţii de dificultate în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute de actele normative în vigoare;
  25. coordonează și controlează activitățile privind organizarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea serviciilor sociale adresate persoanelor adulte cu dizabilităţi, persoanelor vârstnice şi a altor persoane adulte aflate în situaţii de dificultate, înfiinţate de instituţie;
  26. coordonează activitățile privind îndeplinirea recomandărilor/măsurilor dispuse pentru serviciile sociale aflate în subordine, stabilite de către organele de control;
  27. verifică stadiul licențelor serviciilor sociale din cadrul DGASPC Argeș, aflate în subordinea sa directă, și colaborează cu celelalte compartimente de specialitate pentru depunerea documentelor necesare la instituțiile competente în vederea obținerii licențelor de funcționare a acestora;
  28. se preocupă de asigurarea calității în procesul de furnizare a serviciilor la nivelul structurilor din subordine și dispune, cu acordul directorului general, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătățirea calității serviciilor sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
  29. urmărește în permanență respectarea standardelor minime de calitate în cadrul structurilor subordonate și îndeplinirea condițiilor necesare pentru obținerea/menținerea licențelor de funcționare;
  30. verifică și repartizează corespondența, spre rezolvare, compartimentelor competente în soluționarea acestora; dispune rezolvarea legală și la timp a cererilor/petițiilor și analizează periodic modul în care acestea au fost rezolvate de către personalul din subordine;
  31. verifică, analizează și avizează documentele/rapoartele de specialitate întocmite de personalul din cadrul compartimentelor din subordine, înainte de a fi supuse aprobării Directorului General  al D.G.A.S.P.C. Argeş, pentru lucrările pe care le semnează împreună;
  32. verifică respectarea şi aplicarea corectă a legislaţiei în vigoare în cadrul compartimentelor și unităților pe care le coordonează;
  33. întocmește fișele de post ale șefilor serviciilor/personalului de execuție din cadrul compartimentelor aflate în subordine și ale șefilor unităților de asistență socială subordonate; contrasemnează fișele de post ale personalului de execuție din cadrul serviciilor /unităților aflate în subordine, conform organigramei, întocmite de către șefii direcți ai acestora;
  34. realizează evaluarea anuală a performanțelor profesionale individuale ale șefilor serviciilor/ personalului de execuție din cadrul compartimentelor aflate în subordine și ale șefilor unităților de asistență socială subordonate; contrasemnează evaluarea performanțelor profesionale ale celorlalți angajați din cadrul serviciilor/unităților aflate în subordine, conform organigramei, realizate de către șefii direcți ai acestora;
  35. propune/avizează participarea personalului din subordine la cursuri de pregătire și perfecționare profesională continuă, în raport de nevoile de formare identificate;
  36. controlează activitatea personalului din cadrul compartimentelor aflate în subordine și informează directorul general cu privire la neregulile constatate în cadrul compartimentelor/unităților subordonate, propune măsuri de înlăturare a acestora și, după caz, sesizează comisia de cercetare disciplinară pentru sancționarea celor vinovați de producerea acestor nereguli, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
  37. participă la elaborarea organigramei, statelor de funcții ( aparat propriu și unități subordonate), ROF (direcție generală și unități subordonate), regulamentului intern al Direcției generale, semnând în acest sens toate actele necesare;
  38. facilitează colaborarea serviciilor/compartimentelor aflate în subordinea sa directă cu celelalte compartimente funcționale, în vederea asigurării îndeplinirii atribuțiilor D.G.A.S.P.C. Argeș;
  39. facilitează circuitul informaţiilor şi documentelor între compartimentele aflate în subordine;
  40. sprijină dezvoltarea voluntariatului în serviciile sociale, cu respectarea prevederilor Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările și competările ulterioare;
  41. are drept de semnătură exclusivă pe documentele elaborate la nivelul compartimentelor de specialitate din aparatul de specialitate al Direcției generale, aflate în subordinea sa directă, conform dispoziției directorului general;
  42. comunică și reprezintă DGASPC Argeș în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoane fizice şi juridice, din ţară şi străinătate, în limitele de competenţă;
  43. în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, directorul general adjunct emite dispoziţii de numire a managerilor de caz, precum și note interne pentru personalul din subordine;
  44. organizează, periodic, ședinte cu șefii structurilor subordonate, în vederea identificării problemelor apărute în procesul de furnizare a serviciilor și stabilirii soluțiilor pentru rezolvarea acestora;
  45. aplică hotărârile Comisiei de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern managerial și întreprinde măsurile necesare în vederea implementării standardelor de control intern;
  46. respectă  prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter  personal şi privind libera circulaţie a acestor date  în cadrul activităţii specifice desfăşurate;
  47. îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin actele normative în vigoare sau dispuse de       conducerea D.G.A.S.P.C. Argeș, în limitele competențelor legale.

 

   (2) În lipsa Directorului general al D.G.A.S.P.C. Argeş, exercită atribuţiile acestuia, în limitele stabilite prin fișa fișa postului Directorului general.