CĂMINUL PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE MOZĂCENI - aflat în coordonarea metodologică a DGASPC Argeș
Date de contact:
- Adresă: Com.Mozăceni, Str. Aleea Spitalului, Jud. Argeş
- Telefon/fax: 0248/697453
- E-mail: sbcmozăceni@yahoo.com
- Persoană de contact: Director – Funie Petre, tel.: 0721236057
Scurt istoric:
Căminul pentru Persoane Vârstnice Mozăceni , cu sediul în comuna Mozăceni, str. Aleea Spitalului, judeţul Argeş, este înființat prin Hot. Nr.58/27.04.2011 a Consiliului Județean Argeș ca instituţie de asistenţă socială, ca urmare a H.G. Nr.212/09.03.2011 pentru aprobarea Programului de interes national ,,Dezvoltarea rețelei naționale de cămine pentru persoane vârstnice", în care a fost inclus și Spitalul Mozăceni, să fie transformat în cămin pentru vârstnici.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Mozăceni este instituție cu personalitate juridică, organizată în subordinea Consiliului Județean Argeș și finanțată din bugetul de stat, prin bugetul alocat de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.
Coordonarea metodologică a activității unității se asigură de către D.G.A.S.P.C Argeș, ca furnizor de servicii sociale, potrivit Hotărârii nr. 87/28.04.2016 a Consiliului Județean Argeș.
- Capacitatea unității: 30 de locuri aprobate.
- Beneficiari: persoane cu vârsta peste 60 de ani, aflate în dificultate, cu domiciliul în jud. Argeș.
- Criterii de admitere: aprobare din partea directorului unității, în baza dosarului întocmit de către beneficiar/susținător legal.
- Serviciile furnizate de unitate pentru persoanele beneficiare:
- cazare completă şi îngrijire corporală;
- supravegherea stării de sănătate şi asigurarea asistenţei medicale;
- prepararea şi distribuirea hranei zilnice;
- organizea de activităţi cultural- educative;
- organizea activitati de recuperare/reabilitare functională, respectiv, kinetoterapie;
- asistență socială, integrare, reintegrare socială.
Cuantumul contribuției lunare de întreținere este stabilit la nivelul CPV Mozăceni, în funcție de gradul de dependenţă al persoanelor vârstnice ce sunt/urmează să fie instituționaliazate (dependente, semidependente, independente), precum şi de veniturile acestora şi/sau, după caz, ale susţinătorilor legali ai acestora (Hotărârea Consiliului Județean Argeș nr.20/30.01.2025).
- Spaţii: dormitoare, sală de mese, băi, bloc alimentar, magazie alimente, sală kinetoterapie, club, cabinet medical, spălătorie, birouri personal administrative, etc.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Mozăceni este unitate de asistență socială cu personalitate juridică, cu licență de funcţionare, dispune de spaţiu adecvat atât pentru cazare, cât şi pentru desfășurarea activităţilor în aer liber.
Este racordat la reţeaua de curent electric şi la cea de gaze, precum și la rețeaua de apă potabilă comunală. Dispune de surse alternative de curent electric, respectiv un generator şi de apă potabilă, respectiv fântana racordată la sistemul de alimentare. în cazul în care pe timp de secetă, reţeaua comunală raționalizează distribuirea apei potabile.
De asemenea, dispune de un sistem corespunzător de ventilaţie, toate clădirile fiind dotate cu aparate de aer condiţionat. Instituţia are şi deruleaza contracte încheiate cu furnizorii de electricitat, gaze, salubritate, apa, pentru ridicare deşeurilor tăietoare, înţepătoare.
Dormitoarele sunt tip garsonieră, ce permit schimbari în concordanță cu cerințele si preferințele beneficiarilor, astfel :
- 2 camere cazare cu 3 paturi, grup sanitar propriu si baie,
- 11 camere cazare cu doua paturi si grup sanitar propriu si baie,
- 2 camere cazare cu un pat si grup sanitar propriu si baie.
În pavilionul cu dormitoare, căminul dispune și de grupuri sanitare pentru personal, dușuri pentru personal, un izolator pentru beneficiari, holuri spațioase iluminate atât natural cât și artificial cu neoane. În spațiile igienico-sanitare, în dormitoare, la bucătărie, spălătorie este furnizată apă caldă și rece permanent.
Masa este servită la sala de mese pentru cei care se pot deplasa iar pentru cei imobilizaţi masa se serveşte la pat, personalul face eforturi deosebite pentru a asigura un climat corespunzător în care să-şi desfăşoare activitatea, pentru ca beneficiarii să fie mulţumiţi de felul cum sunt îngrijiţi şi susţinuţi pentru recuperarea şi integrarea acestora.
Meniul săptămânal este întocmit de o comisie din care fac parte următorii: medicul, asistentul medical, administratorul şi bucătarul. Meniurile sunt diversificate, în funcţie de sezon şi urmăresc să cuprindă o gamă cât mai variată de alimente care asigură nevoile nutriţionale ale beneficiarilor într-o proporţie echilibrată.
Sunt respectate principiile alimentare, raţiile calorice fiind în jur de 2500 -3300 calorii/persoană. Pentru beneficiarii bolnavi de diabet este întocmit un meniu separat care să nu depăşească 220 hc. Beneficiarii servesc trei mese principale şi două gustări.
- Personal de specialitate: medic, asistent social, asistenţi medicali, kinetoterapeut, infirmiere, îngrijitori, personal administrativ etc.
Medicul asigură asistența medicală, aplicând tratamentele medicale corespunzatoare bolii fiecărui pacient, promovând măsurile de profilaxie și recuperare, acordând primul ajutor până la dispariția stării de pericol pentru viața pacienților și participă la întocmirea meniurilor zilnice și a regimurilor alimentare. Supraveghează tratamentele executate de asistenții medicali.
Asistenții medicali efectuează, potrivit indicațiilor medicale, administrarea corectă a medicației prescrise, acordă îngrijiri medicale, primul ajutor, supraveghează în permanență starea de sanătate a asistatului, informând medicul despre evoluția beneficiarului,aplică măsurile de prevenire și combatere a bolilor transmisibile.
Asistentul Social oferă un prim suport social celor aflați în dificultate. Serviciile de asistenţă socială asigură o monitorizare continuă a problemelor, urmăreşte modul în care persoanele în dificultate se reintegrează într-o viaţă normală , urmăreşte gradul de recuperare luându-se legătura cu familia, evaluează nevoile de îngrijire din punct de vedere social şi le reevaluează periodic, întreţine relaţiile de comunicare, colaborează cu instituţiile sociale de ocrotire a sănătăţii, culturale, religioase. Asistentul social ţine evidenţa activităţilor zilnic, verifică condiţiile de cazare ale beneficiarilor, asigură consiliere individuală şi de grup beneficiarilor şi familiilor acestora.
Infirmierele adoptă o atitudine corectă faţă de asistaţi şi personalul medical, efectuează şi întreţine igiena individuală a asistatului şi a saloanelor, acordând îngrijire bolnavilor (mobilizare, baie, alimentaţie, igienă).
Îngrijitoarele participă la întreţinerea curăţeniei şi efectuează dezinfecţia holurilor, scărilor, bailor şi grupurilor sanitare