PERSOANE VÂRSTNICE
1. UNITATEA DE ÎNGRIJIRE LA DOMICILIU A PERSOANELOR VÂRSTNICE "ALĂTURI DE TINE ", PITEŞTI
Date de contact:
-
Adresă: Mun. Piteşti, Str. Garoafelor, nr. 6, Jud. Argeş
-
Telefon: 0744557103
-
E-mail: ionita_gabi_1967@yahoo.com
-
Persoană de contact: Gabriela Ioniţă (coordonator activităţi unitate), tel. 0744557103
Scurt istoric:
D.G.A.S.P.C. Argeș a încheiat, în anul 2007, un contract de finanţare cu Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, prin care s-a acordat finanţare nerambursabilă pentru punerea în aplicare a Proiectului de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice « Alături de tine » (Hot. C.J. Nr.107/30.08.2007).
Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 14 luni, pană la data de 31.12.2008, iar din luna ianuarie 2009 funcționează ca serviciu în cadrul D.G.A.S.P.C. Argeș, fără personalitate juridică.
-
Capacitate: 50 beneficiari
-
Beneficiari: persoane cu vârsta legală de pensionare, care nu se pot gospodări singure şi necesită îngrijire specializată, cu domiciliul pe raza mun. Piteşti,
-
Criterii de admitere: aprobare din partea D.G.A.S.P.C. Argeş, în baza dosarului întocmit de către beneficiar.
-
Servicii oferite: îngrijire personală, menajeră şi gospodărească, precum şi servicii socio-medicale, la domiciliul beneficiarului, în scopul îmbunătaţirii condiţiei de viaţă a persoanelor dependente, care nu îşi pot satisface nevoile de bază; serviciile sunt prestate în baza unui contract încheiat între beneficiar şi D.G.A.S.P.C. Argeş, pe o durată de un an, şi poate fi prelungit cu acordul părţilor printr-un act adițional.
Toate aceste servicii sunt asigurate cu plata unei contribuţii, plătită de către beneficiari sau de către susţinătorii legali în funcţie de numărul de ore de îngrijire personală acordate pe săptămână (30 lei/oră conform Hotărârii nr.426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale).
-
Personal de specialitate : îngrijitori la domiciliu, asistent medical, asistent social.
-
Spaţii: birou (pentru organizarea activităților).
2. CĂMINUL PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE MOZĂCENI - aflat în coordonare metodologică
Date de contact:
-
Adresă: Com.Mozăceni, Str. Aleea Spitalului, Jud. Argeş
-
Telefon/fax: 0248/697453
-
E-mail: sbcmozăceni@yahoo.com
-
Persoană de contact: Director - Pătrașcu Elena
Scurt istoric:
Căminul pentru Persoane Vârstnice Mozăceni , cu sediul în comuna Mozăceni, str. Aleea Spitalului, judeţul Argeş, este înființat prin Hot. Nr.58/27.04.2011 a Consiliului Județean Argeș ca instituţie de asistenţă socială, ca urmare a H.G. Nr.212/09.03.2011 pentru aprobarea Programului de interes național,, Dezvoltarea rețelei naționale de cămine pentru persoane vârstnice", în care a fost inclus și Spitalul Mozăceni să fie transformat în cămin de bătrâni.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Mozăceni este instituție cu personalitate juridică, organizată în subordinea Consiliului Județean Argeș și finanțată din bugetul de stat, prin bugetul alocat de Ministrrul Muncii și Protecției Sociale. Coordonarea metodologică a activității unității se asigură de către D.G.A.S.P.C Argeș, ca furnizor de servicii sociale, potrivit Hot. Nr. 87/28.04.2016 a Consiliului Județean Argeș.
-
Capacitatea unității: 30 de locuri aprobate
-
Beneficiari: persoane cu vârsta de peste 60 de ani aflate în dificultate, dependente, independente şi semidependente, cu domiciliul în jud. Argeș .
-
Criterii de admitere: aprobare din partea Directorului unității, în baza dosarului întocmit de către beneficiar/susținător legal.
-
Serviciile furnizate de unitate:
-
asigură cazarea completă şi îngrijirea corporală pentru asistaţi;
-
supraveghează starea de sănătate a personalului asistat şi asigură asistenţă medicală necesară;
-
prepară şi distribuie zilnic hrana pentru asistaţi;
-
organizează activităţi cultural- educative;
-
activitati de recuperare/reabilitare functionala respectiv, kinetoterapie
-
asigura servicii de asistenta sociala, integrare,reintegrare sociala;
-
alte activităţi care asigură o bună asistenţă a vârstnicilor.
-
Cuantumul contribuției lunare de întreținere a persoanelor vârstnice îngrijite de CPV Mozăceni este stabilit pe grade de dependenţă (dependente, independente şi semidependente) şi în funcţie de veniturile beneficiarului şi ale susţinătorilor legali, conform Hot. Consiliului Județean Argeș nr.8/29.01.2021.
-
Spaţii: dormitoare, sală de mese, băi, bloc alimentar, magazie alimente, sală kinetoterapie, club, cabinet medical, spălătorie, birouri personal administrative, etc.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Mozăceni este instituţie cu autorizatie legală de funcţionare, dispune de spaţiu adecvat atât pentru cazare, cât şi pentru activităţi în aer liber .
Este racordat la reţeaua de curent electric şi la cea de gaze, la rețeaua de apă potabilă comunală. Dispune de surse alternative de curent electric, respectiv un generator şi de apă potabilă, respectiv fântana racordată la sistemul de alimentare. în cazul în care pe timp de secetă, reţeaua comunală raționalizează distribuirea apei potabile .
De asemenea, dispune de un sistem corespunzător de ventilaţie , toate clădirile fiind dotate cu aparate de aer condiţionat. Instituţia are şi deruleaza contracte încheiate cu furnizorii de electricitat, gaze, salubritate, apa , pentru ridicare deşeurilor tăietoare, înţepătoare .
Dormitoarele sunt tip garsoniera, ce permit schimbari în concordanță cu cerințele si preferințele beneficiarilor astfel :
-
2 camere cazare cu 3 paturi, grup sanitar propriu si baie
-
11 camere cazare cu doua paturi si grup sanitar propriu si baie
-
2 camere cazare cu un pat si grup sanitar propriu si baie
În pavilionul cu dormitoare, căminul dispune și de grupuri sanitare pentru personal, dușuri pentru personal, un izolator pentru beneficiari , holuri spațioase iluminate atât natural cât și artificial cu neoane . În spațiile igienico-sanitare, în dormitoare , la bucătărie, spălătorie este furnizată apă caldă și rece permanent .
Masa este servită la sala de mese pentru cei care se pot deplasa iar pentru cei imobilizaţi masa se serveşte la pat , personalul face eforturi deosebite pentru a asigura un climat corespunzător în care să-şi desfăşoare activitatea, pentru ca beneficiarii să fie mulţumiţi de felul cum sunt îngrijiţi şi susţinuţi pentru recuperarea şi integrarea acestora .
Meniul săptămânal este întocmit de o comisie din care fac parte următorii: medicul, asistentul medical, administratorul şi bucătarul. Meniurile sunt diversificate , în funcţie de sezon şi urmăresc să cuprindă o gamă cât mai variată de alimente care asigură nevoile nutriţionale ale beneficiarilor într-o proporţie echilibrată.
Sunt respectate principiile alimentare, raţiile calorice fiind în jur de 2500-3300 calorii/persoană. Pentru beneficiarii bolnavi de diabet este întocmit un meniu separat care să nu depăşească 220 hc. Beneficiarii servesc trei mese principale şi două gustări.
-
Personal de specialitate: medic, asistent social, asistenţi medicali, kinetoterapeut, infirmiere, îngrijitori, personal administrativ etc.
Medicul asigură asistența medicală, aplicând tratamentele medicale corespunzatoare bolii fiecărui pacient, promovând măsurile de profilaxie și recuperare, acordând primul ajutor până la dispariția stării de pericol pentru viața pacienților și participă la întocmirea meniurilor zilnice și a regimurilor alimentare . Supraveghează tratamentele executate de asistenții medicali .
Asistenții medicali efectuează, potrivit indicațiilor medicale, administrarea corectă a medicației prescrise, acordă îngrijiri medicale , primul ajutor, supraveghează în permanență starea de sanătate a asistatului, informând medicul despre evoluția beneficiarului,aplică măsurile de prevenire și combatere a bolilor transmisibile .
Asistentul Social oferă un prim suport social celor aflați în dificultate. Serviciile de asistenţă socială asigură o monitorizare continuă a problemelor, urmăreşte modul în care persoanele în dificultate se reintegrează într-o viaţă normală , urmăreşte gradul de recuperare luându-se legătura cu familia , evaluează nevoile de îngrijire din punct de vedere social şi le reevaluează periodic, întreţine relaţiile de comunicare , colaborează cu instituţiile sociale de ocrotire a sănătăţii, culturale, religioase. Asistentul social ţine evidenţa activităţilor zilnic, controlează condiţiile de cazare ale asistaţilor, asigură consiliere individuală şi de grup beneficiarilor şi familiilor acestora .
Infirmierele adoptă o atitudine corectă faţă de asistaţi şi personalul medical, efectuează şi întreţine igiena individuală a asistatului şi a saloanelor , acordând îngrijire bolnavilor( mobilizare, baie,alimentaţie, igienă).
Îngrijitoarele participă la întreţinerea curăţeniei şi efectuează dezinfecţia holurilor, scărilor, bailor şi grupurilor sanitare