MATEI IULIANA – ALINA, DIRECTOR GENERAL ADJUNCT – DIRECȚIA PROTECȚIA COPILULUI
Directorul General Adjunct care coordonează activitatea în domeniul Protecţiei Copilului are următoarele atribuţii :
- organizează, coordonează, controlează și răspunde de activitatea compartimentelor de specialitate din aparatul de specialitate al Direcției generale, aflate în subordinea sa directă:
- Serviciul de intervenţie în situaţii de abuz, neglijare, trafic, migraţie, repatrieri, telefonul copilului și regim de urgență;
- Serviciul de evaluare complexă a copilului cu dizabilităţi;
- Serviciul management de caz pentru copil;
- Compartimentul de evaluare a copilului care săvârşeşte fapte penale şi nu răspunde penal;
- Compartimentul violenţă domestică;
- Compartimentul pentru sprijinirea victimelor infracțiunilor;
- Compartimentul Coordonare PFAMP;
- Asistenţi maternali;
- organizează, coordonează, controlează și răspunde de activitatea următoarelor unități de asistență socială pentru protecția copilului și familie aflate în subordinea sa directă:
- Complexul de Servicii pentru Copilul în Dificultate Câmpulung;
- Complexul de Servicii Comunitare Câmpulung;
- Complexul de Servicii Comunitare pentru Copilul cu Dizabilităţi Câmpulung;
- Complexul de Servicii pentru Copii cu Handicap Trivale Piteşti;
- Complexul de Servicii Sociale Costeşti;
- Complexul de Servicii Comunitare pentru Copilul în Dificultate „Sfinţii Constantin şi Elena" Piteşti;
- Complexul de Tip Familial „Casa Noastră" Piteşti;
- Complexul de Tip Familial „Dumbrava Minunată" Piteşti;
- Complexul de Tip Familial Valea Mare;
- Centrul de Tip Familial Găvana Piteşti;
- Casa de Tip Familial „Sfântul Andrei" Valea Mare;
- Centrul de Evaluare şi Primire în Regim de Urgenţă Piteşti;
- Centrul de zi pentru copii/tineri cu dizabilităţi „Şanse Egale" din Domneşti;
- Centrul de zi „Bambi" Câmpulung;
- Casa de Tip Familial Câmpulung;
- Centrul de zi Rucăr;
- Locuința Protejată pentru Victimele Violenței Domestice ;
- Serviciul de Consiliere Vocațională pentru Victimele Violenței Domestice;
- Serviciul Grup Suport pentru Victimele Violenței Domestice.
- Centrul Grui Câmpulung.
- organizează, coordonează, îndrumă și controlează realizarea activităților privind asistenţa socială şi protecţia familiei şi a drepturilor copilului, prevenirea şi combaterea violenţei domestice și sprijinirea victimelor infracțiunilor;
- coordonează și controlează aplicarea managementului de caz în domeniul protecției copilului, a victimelor violenței domestice și a victimelor infracțiunilor;
- numește, prin dispoziție, managerii de caz în domeniul protecției copilului, a victimelor violenței domestice și a victimelor infracțiunilor, în conformitate cu prevederile legale;
- coordonează și controlează asigurarea intervenției în situația copilului abuzat, neglijat, traficat sau exploatat;
- coordonează și controlează activitatea de protecție specială a copilului care săvârșește fapte penale și nu răspunde penal;
- coordonează și controlează activitățile de evaluare complexă a copilului în vederea încadrării în grad de handicap, respectiv evaluarea nevoilor individuale ale copilului cu dizabilități;
- coordonează și controlează asigurarea intervenției în situațiile de violență domestică;
- asigură, prin serviciile de specialitate, pregătirea tânărului pentru viața independentă și integrarea lui socio-profesională, respectiv planificarea şi asigurarea continuităţii serviciilor acordate tânărului cu dizabilităţi la trecere din sistemul de protecţie a copilului în sistemul de protecţie a adultului cu dizabilităţi, în baza nevoilor individuale identificate ale acestuia;
- asigură, prin compartimentele de specialitate, executarea hotărârilor Comisiei pentru Protecția Copilului/instanțelor judecătorești privind stabilirea/modificarea/încetarea măsurilor de protecție specială;
- organizează, coordonează, îndrumă și controlează activitatea de identificare, evaluare, atestare și monitorizare a activității Asistenților Maternali;
- asigură, prin compartimentele de specialitate, îndrumarea și sprijinirea activității autorităţilor administraţiei publice locale din judeţ în domeniul asistenței și protecţiei familiei şi a drepturilor copilului, a prevenirii şi combaterii violenţei domestice și a sprijinirii victimelor infracțiunilor;
- asigură, prin compartimentele de specialitate, coordonarea metodologică a activității de prevenire a separării copilului de părinţii săi, desfăşurată la nivelul serviciilor publice de asistenţă socială;
- colaborează permanent cu directorul general adjunct care coordonează activitatea în domeniul economic şi administrativ, pentru coroborarea resurselor materiale, financiare și umane, necesare implementării măsurilor de asistență socială și protecție a drepturilor copilului și familiei și a asigurării respectării standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale subordonate;
- dezvoltă parteneriate şi colaborează cu organizaţii neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile în vederea acordării şi diversificării serviciilor sociale destinate protecţiei familiei şi a copilului, prevenirii şi combaterii violenţei domestice, în funcţie de nevoile comunităţii locale;
- colaborează cu celelalte direcţii generale, precum şi cu alte instituţii publice din unitatea administrativ-teritorială, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, conform legii;
- contribuie la elaborarea strategiei judeţene de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu şi lung, precum şi a planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul judeţean;
- contribuie la elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială, stadiul implementării strategiilor şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi;
- propune conducerii instituţiei înfiinţarea şi/sau dezvoltarea de servicii sociale de interes judeţean, în domeniile: protecţiei şi promovării drepturilor copilului, prevenirii şi combaterii violenţei domestice, sprijinirii victimelor infracțiunilor, în conformitate cu strategiile judeţene şi planurile de acţiune ale instituţiei;
- contribuie la fundamentarea şi propunerea înfiinţării/dezvoltării, finanţării, respectiv cofinanţării serviciilor sociale de interes judeţean sau local, în vederea asigurării aplicării politicilor şi strategiilor de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului, familiei, precum şi a altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială, în raport de nevoile identificate;
- propune măsuri de prevenire şi combatere a situaţiilor de marginalizare şi excludere socială în care se pot afla anumite persoane, grupuri sau comunităţi, precum și de îmbunătățire a activității D.G.A.S.P.C. Argeș;
- coordonează și controlează activitățile privind realizarea și transmiterea datelor, informațiilor și documentelor referitoare la beneficiarii serviciilor sociale și activitățile derulate de către compartimentele aflate în subordine, către compartimentele de specialitate cu competențe în centralizarea datelor din cadrul Direcției generale și, după caz, către alte insituții publice competente;
- coordonează și controlează modul de gestionare și utilizare a aplicațiilor electronice (ex. SINA, SNMD, HUB) implementate la nivelul Direcției generale, de către specialiștii din cadrul compartimentelor de specialitate competente, aflate în subordine;
- sprijină dezvoltarea unui sistem de informare şi de consultanţă accesibil copiilor, familiilor cu copii, victimelor violenţei domestice, victimelor infracțiunilor în vederea exercitării tuturor drepturilor prevăzute de actele normative în vigoare;
- coordonează și controlează activitățile privind organizarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea serviciilor sociale adresate copilului și familiei, victimelor violenței domestice și victimelor infracțiunilor, înfiinţate de instituţie;
- coordonează activitățile privind îndeplinirea recomandărilor/măsurilor dispuse pentru serviciile sociale aflate în subordine, stabilite de către organele de control;
- verifică stadiul licențelor serviciilor sociale din cadrul DGASPC Argeș, aflate în subordinea sa directă, și colaborează cu celelalte compartimente de specialitate pentru depunerea documentelor necesare la instituțiile competente în vederea obținerii licențelor de funcționare a acestora;
- se preocupă de asigurarea calității în procesul de furnizare a serviciilor la nivelul structurilor din subordine și dispune, cu acordul directorului general, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătățirea calității serviciilor sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
- urmărește în permanență respectarea standardelor minime de calitate în cadrul structurilor subordonate și îndeplinirea condițiilor necesare pentru obținerea/menținerea licențelor de funcționare;
- verifică și repartizează corespondența, spre rezolvare, compartimentelor competente în soluționarea acestora; dispune rezolvarea legală și la timp a cererilor/petițiilor și analizează periodic modul în care acestea au fost rezolvate de către personalul din subordine;
- verifică, analizează și avizează documentele/rapoartele de specialitate întocmite de personalul din cadrul compartimentelor din subordine, înainte de a fi supuse aprobării directorului general al D.G.A.S.P.C. Argeş, pentru lucrările pe care le semnează împreună;
- verifică respectarea şi aplicarea corectă a legislaţiei în vigoare în cadrul compartimentelor și unităților pe care le coordonează;
- întocmește fișele de post ale șefilor serviciilor/personalului de execuție din cadrul compartimentelor aflate în subordine și ale șefilor unităților de asistență socială subordonate; contrasemnează fișele de post ale personalului de execuție din cadrul serviciilor /unităților aflate în subordine, conform organigramei, întocmite de către șefii direcți ai acestora;
- realizează evaluarea anuală a performanțelor profesionale individuale ale șefilor serviciilor/personalului de execuție din cadrul compartimentelor aflate în subordine și ale șefilor unităților de asistență socială subordonate; contrasemnează evaluarea performanțelor profesionale ale celorlalți angajați din cadrul serviciilor/unităților aflate în subordine, conform organigramei, realizate de către șefii direcți ai acestora;
- propune/avizează participarea personalului din subordine la cursuri de pregătire și perfecționare profesională continuă, în raport de nevoile de formare identificate;
- controlează activitatea personalului din cadrul compartimentelor aflate în subordine și informează directorul general cu privire la neregulile constatate în cadrul compartimentelor/unităților subordonate, propune măsuri de înlăturare a acestora și, după caz, sesizează comisia de cercetare disciplinară pentru sancționarea celor vinovați de producerea acestor nereguli, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
- participă la elaborarea organigramei, statelor de funcții ( aparat propriu și unități subordonate), ROF (direcție generală și unități subordonate), regulamentului intern al Direcției generale, semnând în acest sens toate actele necesare;
- facilitează colaborarea serviciilor/compartimentelor aflate în subordinea sa directă cu celelalte compartimente funcționale, în vederea asigurării îndeplinirii atribuțiilor D.G.A.S.P.C. Argeș;
- facilitează circuitul informaţiilor şi documentelor între compartimentele aflate în subordine;
- sprijină dezvoltarea voluntariatului în serviciile sociale, cu respectarea prevederilor Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările și competările ulterioare;
- are drept de semnătură exclusivă pe documentele elaborate la nivelul compartimentelor de specialitate din aparatul de specialitate al Direcției generale, aflate în subordinea sa directă, conform dispoziției directorului general;
- comunică și reprezintă DGASPC Argeș în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoane fizice şi juridice, din ţară şi străinătate, în limitele de competenţă;
- în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, directorul general adjunct emite dispoziţii de numire a managerilor de caz, precum și note interne pentru personalul din subordine;
- este vicepreşedinte supleant al Comisiei pentru Protecţia Copilului Argeș şi reprezintă Direcţia generală în relaţiile cu aceasta, în absența directorului general, care are calitatea de vicepreședinte al CPC;
- organizează, periodic, ședinte cu șefii structurilor subordonate, în vederea identificării problemelor apărute în procesul de furnizare a serviciilor și stabilirii soluțiilor pentru rezolvarea acestora;
- aplică hotărârile Comisiei de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern managerial și întreprinde măsurile necesare în vederea implementării standardelor de control intern;
- respectă prevederile Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date în cadrul activităţii specifice desfăşurate;
- îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin actele normative în vigoare sau dispuse de conducerea D.G.A.S.P.C. Argeș, în limitele competențelor legale.
În lipsa Directorului general al D.G.A.S.P.C. Argeş, exercită atribuţiile acestuia, în limitele stabilite prin fișa fișa postului Directorului general.