COMISIA PENTRU PROTECŢIA COPILULUI ARGEŞ

 

COMPONENŢA COMISIEI:

Preşedinte - Ionel VOICA - Secretar General al Judeţului;

Preşedinte supleant - Simona Alisa CIOBANU - Director Executiv - Direcția Juridică Administraţie Publică Locală;     

Vicepreşedinte - Tatiana EFTIME - Director General -Direcția Generală de Asistență Socială şi Protecția Copilului;

Vicepreşedinte supleant - Iuliana Alina MATEI - Director General Adjunct -Direcţia Generală de  Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului;     

Membru titular - Emanuel IONESCU - medic primar ortopedie şi chirurgie pediatrică- reprezentant Direcţia de Sănătate Publică Argeş;  

Membru supleant - Simona Elena SCOROJA - medic primar pediatrie - reprezentant Direcţia de Sănătate Publică Argeş ;                   

Membru titular - Emilia Rodica CIUCĂ - profesor psiholog - reprezentant Inspectoratul Şcolar Argeş;

Membru supleant - Sanda Maria BÂTAN - profesor psiholog - reprezentant Inspectoratul Şcolar Argeş;

Membru titular - Elena GRIGORESCU BĂCANU - Director Executiv - reprezentant Agenția Județeană pentru Plăți  şi Inspecţie Socială Argeş;

Membru supleant - Daniela Florentina MAN - inspector superior - reprezentant Agenția Județeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Argeş;

Membru titular - Ana Mihaela CRĂCIUN - psiholog - reprezentant Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România - Filiala Argeş;

Membru supleant - Floarea IONESCU - membru reprezentant Agenţia Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România-Filiala Argeş;

Membru titular - Costel NICOLAE - jurist - reprezentant Fundaţia Umanitară HANDROM;

Membru supleant  - Maria DEACONU - profesor psiholog - reprezentant Fundaţia Umanitară HANDROM.

                                                                                                                        

ADRESA:

Mun. Piteşti, cart. Trivale , Calea Drăgăşani, nr.8, jud.Argeş, Telefon: 0248/271131 int. 15 sau fax 0248/271220.

 

COMISIA PENTRU PROTECŢIA COPILULUI ARGEŞ ARE URMĂTOARELE ATRIBUŢII:

 - stabileşte măsurile de protecţie specială pentru copii şi menţine măsurile pentru tinerii care au dobândit capacitate deplină de exerciţiu şi au beneficiat de o măsură de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii.

Măsurile de protecţie specială se stabilesc de către Comisia pentru Protecţia Copilului Argeş numai atunci când există acordul părinţilor, precum şi consimţământul copilului care a împlinit vârsta de 14 ani, exprimate în faţa Comisiei. Aceasta soluţionează cazurile privitoare la copiii care necesită o măsură de protecţie specială şi au domiciliul sau reşedinţa pe raza judeţului Argeş.  

Comisia pentru Protecţia Copilului Argeş poate hotărî plasamentul copilului în altă unitate administrativ-teritorială decât cea în care funcţionează aceasta, dacă interesul superior al copilului o impune, cu avizul favorabil al Comisiei din unitatea administrativ-teritorială respectivă. Aceasta prezintă Comisiei al cărei aviz este cerut toate informaţiile relevante pe care le deţine, referitoare la soluţionarea cazului, precum şi motivul care impune luarea hotărârii propuse.

Comisia pentru Protecţia Copilului Argeş poate stabili următoarele măsuri de protecţie:

a) plasament într-un centru rezidenţial;

b) plasament la asistent maternal profesionist;

c) plasament familial.

- încetează sau, după caz, modifică măsura de protecţie specială stabilită de către Comisie, în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat sau, după caz, în situaţia în care, în urma monitorizării aplicării măsurii de protecţie specială se constată necesitatea modificării sau, după caz, a încetării măsurii;

- informează părinţii prezenţi la şedinţele Comisiei cu privire la consecinţele stabilirii măsurii de protecţie specială asupra raporturilor pe care le au cu copiii, inclusiv asupra drepturilor şi obligaţiilor pe care le au faţă de copil pe durata aplicării măsurii;

- hotărăşte, dacă este cazul, cuantumul contribuţiei lunare a părinţilor la întreţinerea copilului pentru care s-a decis măsura plasamentului în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- eliberează sau, după caz, reînnoieşte, suspendă sau retrage atestatul de asistent maternal;

- Comisia pentru Protecţia Copilului Argeş soluţionează în termen de cel mult 30 de zile calendaristice cererile privind stabilirea unei măsuri de protecţie specială şi în termen de cel mult 60 de zile calendaristice cererile privind încadrarea copiilor cu dizabilităţi într-un grad de handicap. Termenul curge de la data înregistrării de către Direcţia pentru Protecţia Copilului Argeş a cererii.

- în exercitarea atribuţiei privind încadrarea copilului cu dizabilităţi în grad de handicap, Comisia pentru Protecţia Copilului Argeş, analizează dosarul întocmit de Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi.

- stabileşte încadrarea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi eliberează certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap, potrivit modelului de certificate prevăzut în anexa nr. 11 a Ordinului comun nr. 1985/1305/5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale;

- aprobă planul de abilitare-reabilitare a copilului cu dizabilităţi în situţia stabilirii unui alt grad de handicap faţă de propunerea serviciului de evaluare complexă.

Gradele de handicap sunt: uşor, mediu, accentuat, grav cu asistent personal şi grav făra asistent personal.

Tipurile de handicap sunt: fizic, somatic, auditiv, vizual, mental, psihic, asociat, HIV/SIDA, boli rare, surdocecitate.

Certificatele emise pot fi contestate la instanţa de contencios administrativ competentă, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

- informează în scris conducerea instituţiilor pe care membrii Comisiei pentru Protecţia Copilului Argeş le reprezintă asupra dificultăţilor întâmpinate în stabilirea măsurilor de protecţie specială pentru copii, încadrarea copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi eliberarea certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap şi asupra necesităţii de dezvoltare a serviciilor sociale, educaţionale şi de sănătate pentru copii în vederea identificării de soluţii;

- colaborează cu organismele private acreditate care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al protecţiei speciale pe raza administrativ-teritorială a judeţului Argeş;

- întocmeşte un raport anual de activitate pe care îl înaintează consiliului judeţean.

- Comisia pentru Protecţia Copilului Argeş îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de actele normative în vigoare.

 

LEGISLAŢIE:

Hotărârea Guvernului nr. 502/2017 din 13 iulie 2017 privind organizarea şi funcţionarea comisiei pentru protecţia copilului;

Legea nr. 272/ 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările  ulterioare;

Ordonanţa de urgenţă nr. 51/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative;

Hotărârea Guvernului nr. 679/2003 privind condiţiile de obţinere a atestatului, proceduri de atestare şi statutul asistentului maternal profesionist;

Ordinului comun MS/MMFPSPV nr. 1306/1883/2016 pentru aprobarea criteriilor biopsihosociale de încadrare a copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap şi a modalităţilor de aplicare a acestora;

Ordinul comun MMFPSPV/MS/MENCS nr. 1985/1305/5805/2016 privind aprobarea metodologiei pentru evaluarea şi intervenţia integrată în vederea încadrării copiilor cu dizabilităţi în grad de handicap, a orientării şcolare şi profesionale a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi în vederea abilitării şi reabilitării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cerinţe educaţionale speciale;

Ordinul ANPCA nr.35/2003 privind aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru asigurarea protecţiei copilului la asistentul maternal profesionist;

Ordinul ANPCA nr.137/2003 privind aprobarea Programei analitice a cursurilor de formare profesională pentru asistenţii maternali profesionişti.