Direcţia Infrastructura Rutiera

Principalele atribuţii ale Direcţiei Infrastructura Rutiera sunt:

 

  • Elaboreaza si supune aprobarii Programul multianual privind intretinerea si  repararea retelei de drumuri judetene;

  • Elaborează anual starea de viabilitate a drumurilor şi podurilor judeţene, ca urmare a rapoartelor de constatare, întocmite la finele fiecarui an;

  • Împlementeaza programele anuale  privind lucrările de intretinere şi reparaţii;

  • Elaboreaza bugetul si-l supune aprobarii , pentru programele de intretinere şi reparaţii anuale;

  • Executa lucrari de intretinere si reparatii la drumurile judetene;

  • Verifică lucrările de intretinere şi reparaţii executate cu terţii ;

  • Conform programului de lucrări de întreţinere si reparatii, întocmit de Biroul Planificare  Lucrari, stabileste, in colaborare cu celelalte Directii din cadrul R.A. Judeteana de Drumuri  Arges, planificarea resurselor tehnico-financiare;

  • Efectuează recensământul traficului rutier potrivit prevederilor legale.

  • Coordonează activitatea de control şi siguranţă a circulaţiei.

  • Urmareste permanent stărea de viabilitate a retelei rutiere judetene, prin personalul  districtelor, transmitând datele Biroului de Planificare Lucrari in vederea intocmirii bazelor de date care vor sta la baza elaborarii programelor de lucrari;

  • Asigura intretinerea, repararea si schimbarea sistemelor de protectie realizate din parapeti metalici;

  • Urmareşte comportarea reţelei de drumuri judeţene faţă de acţiunea traficului şi agenţilor fizico-climaterici asigurând documentarea necesară pentru studierea condiţiilor optime de exploatare a reţelei rutiere din administrare;

  • Elaborează studii privind dezvoltarea, în perspectivă a reţelei de drumuri, în vederea satisfacerii cerinţelor traficului;

  • Coordonează si realizeaza lucrările de întreţinere curentă si reparatii privind semnalizare rutieră orizontala si verticala ;

  • Colaborează cu organele de poliţie şi propune îmbunătăţirea semnalizării rutiere pe drumurile din administrare;

  • Stabileşte (în colaborare cu şefii de compartimente organizatorice subordonate) criteriile de apreciere anuală a personalului angajat;

  • Aprobă programarea şi reprogramarea plecărilor în concediul de odihnă pentru personalul din subordinea sa.