Vizită de lucru la Palatul Administrativ, proiect realizat în procent de 36%


Vineri, 26 august, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, vicepreședintele Marius Nicolaescu, împreună cu staff-ul tehnic au inspectat stadiul lucrărilor de reabilitare energetică a Palatului Administrativ (clădirea Consiliului Județean Argeș și a Prefecturii Argeș)


Vineri, 26 august, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, vicepreședintele Marius Nicolaescu, împreună cu staff-ul tehnic au inspectat stadiul lucrărilor de reabilitare energetică a Palatului Administrativ (clădirea Consiliului Județean Argeș și a Prefecturii Argeș).

"Lucrările sunt în termen, procentul de realizare este de peste 36%. Mă bucur că suntem unul dintre puținele județe care au accesat un proiect de tipul acesta pe fonduri europene, mai ales că această clădirea nu a fost reabilitată niciodată de când a fost construită, respectiv anii 1969-1970. Pentru alte județe suntem chiar un exemplu de bună practică. Sunt convins că vom duce la bun sfârșit acest proiect. Este o clădire reprezentativă pentru județul Argeș. Funcțiile sunt efemere, oamenii care le dețin sunt și ei efemeri pe acele posturi. Clădirea aceasta rămâne" - Ion Mînzînă, președinte Consiliul Județean Argeș.

Lucrările realizate în ultima perioadă au constat în montarea a 70 de ferestre la etajele 4 și 5, aplicare a stratului barieră de vapori la etajul tehnic și mezanin, aplicarea stratului termoizolant din poliuretan și a straturilor de geotextil și membrană sintetică PVC la terasa de la mezanin. Au fost montate cablurile de alimentare electrice pentru prize și întrerupătoare la etajele 2 și 4. Au fost montate tubulaturile circulare de ventilație la etajul 2 și au fost executate instalațiile pentru alimentarea cu agent termic a radiatoarelor la etajele 1 și 2. În plus, au fost efectuate reparații ale tencuielilor interioare la etajul 3 al clădirii. Au fost montate o parte din conducte pentru canalizarea interioară de la grupurile sanitare și oficii. Au fost montate tablouri electrice la nivelele 3 - 5.  

Reabilitarea energetică și consolidarea Palatului Administrativ se realizează printr-un proiect finanțat cu fonduri europene prin Programul Operațional 2014 - 2020. Valoarea finanțării nerambursabile este de 27 de milioane de lei.

Recepția finală, conform contractului, trebuie să fie făcută pe data de 18 decembrie 2023.

Clădirea are o suprafață desfășurată de 10.510 mp, cu o lungime totală de 80,68 m şi o lăţime de 16,38 m.  

Proiectul presupune operațiuni de eficientizare energetică, montarea unui sistem de climatizare a întregii clădiri, iar pe tot acoperișul vor fi montate panouri fotovoltaice.

Palatul Administrativ este situat în piața civică centrală a municipiului Pitești şi a fost construit după un proiect aparținând arhitecților Cezar Lăzărescu şi Mircea Ochinciuc. Dispunând de o arhitectură modernă care folosește o serie de elemente tradiționale, compusă liniar, clădirea are subsol, parter, mezanin şi cinci etaje.

Galerie foto: