Acord de colaborare între C.J. Argeș și Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară


Astăzi, la sediul Consiliului Județean Argeș, în prezența directorului Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Argeș Iustin Valentin Olteanu, președintele Ion Mînzînă a semnat Acordul de colaborare cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în baza căruia Consiliului Județean Argeș va testa în avans funcționarea unor servicii de interoperabilitate


Astăzi, la sediul Consiliului Județean Argeș, în prezența directorului Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Argeș Iustin Valentin Olteanu, președintele Ion Mînzînă a semnat Acordul de colaborare cu Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în baza căruia Consiliului Județean Argeș va testa în avans funcționarea unor servicii de interoperabilitate.

Acest protocol are ca obiectiv final îmbunătățirea serviciilor publice în domeniul urbanismului și dezvoltării teritoriale.

"Prin acest Acord reușim să implementăm politica de debirocratizarea și digitalizarea a unor servicii care țin de relația interinstituțională a fluxurilor de date cu ANCPI. Suntem preocupați de aplicarea conceptului de e-guvernare pentru că numai în acest fel vom putea creşte calitatea serviciilor publice, să simplificăm accesul cetățenilor la acestea și, evident, în reducerea duratei de livrare.  Îi mulțumesc pentru implicare și suport dnei președinte ANCPI, Hajnalka Ildiko Vig. Prin acest proiect pilot vom putea ajunge la un transfer al datelor necesare dezvoltării și îmbunătățirii serviciilor publice și urbanismului la nivel județean", a precizat președintele Consiliului Județean, Ion Mînzînă.

Programele guvernamentale de reducere a birocrației și eliminarea problemelor întâmpinate de cetățeni în accesarea serviciilor publice pot fi sprijinite prin sistemele informatice deținute de ANCPI.

Astfel, posibilitatea accesării datelor referitoare la imobile gestionate de ANCPI, furnizate Consiliului Județean Argeș în urma încheierii parteneriatului între cele două instituții, va contribui la îmbunătățirea și creșterea accesibilității serviciilor publice de interes județean și la dezvoltarea administrării domeniului public și privat al județului, cu efecte în dezvoltarea socio-economică a județului Argeș.

Acest proiect poate contribui la dezvoltarea unor aplicații care să aducă beneficii serviciilor publice, fiind create astfel premisele pentru realizarea unei interoperabilități, prin transmiterea datelor în mediul electronic între instituțiile care gestionează date referitoare la imobile și emit avize.

Consiliul Județean Argeș are printre atribuții administrarea domeniului public și privat al județului și hotărăște darea în administrare, concesionarea, închirierea sau darea în folosință gratuită a bunurilor proprietate publică a județului, vânzarea, darea în administrare, concesionarea, închirierea sau darea în folosință gratuită a bunurilor proprietate privată  și poate hotărî cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române ori străine, în vederea realizării în comun a unor acțiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public județean.